lørdag den 4. januar 2014

Status på salg af bolig efter 79 dage

Egentlig er jeg godt tilfreds med måden som Boliga Selvsalg er bygget op på, og selvsalgsprocessen kører også fint i dagligdagen. Det er let at følge med i statistikkerne, og hvis man ønsker at ændre noget eller uploade nogle af handlens dokumenter, så kan det gøres meget hurtigt og let. Du kan læse mere om, hvordan du kommer i gang med at sælge din bolig via Boliga Selvsalg via linket.

Men selvom ideen med selvsalg er god, så går det ikke særlig stærkt med interessen for huset. Jeg tror, det kan skyldes forskellige faktorer:

  • Perioden: Huset har været til salg siden midt oktober, og november, december og januar er ikke de bedste måneder for hussalg, hvilket nok er et kendt faktum.
  • Boliga Selvsalg er ikke en særlig velbesøgt platform? Jeg har svært ved at vurdere det, men statistikkerne siger, at de er lige så godt besøgt som Boligsiden.dk (ejendomsmæglernes egen salgsplatform).
  • Køberne er bange for selvsalg? Jeg har hørt flere sige, at de vil være betænkelig ved at handle med selvsalg. Er huset vurderet korrekt? Er dokumenterne i orden? osv.... Jeg kan godt følge argumenterne, men det burde ikke afholde folk fra at se huset, efter min mening. Handlens dokumenter skal i sidste ende også laves af en advokat, så de burde også være i orden. Måske er der noget jeg overser...
Uanset hvad så har vi besluttet af om 25 dage smider vi håndklædet i ringen, og kontakter en ejendomsmægler.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar